Followers

here....

Sunday, June 12, 2011

bila aku cakap pasal bola....

salamm...
firstly tahniah GANU!!!
for klate..cuba lagi tahun depan ok??chill yar~

aku actually minat bola jugak...
PENYOKONG MU....walaupun aku tau haritu MU kalah( cita lama hee)...
penyokong SKUAD KENARI!!...yeahhh!!
aku pernah jugak lah follow ayah aku p stadium darulaman!! sayang takda gambar...zaman2 innocent lagi...tak pandai ambil gambar merata tempat lagi haha
tp 2 2 team kalah..sobs...sobs..sobs...
.
t senario malaysia nih aku duk perati...masa team or player tuh kat atas puji melambung..bila dah jatuh or kesilapan sikit...habis hilang semua kebaikan yang dia pernah buat dulu...aishhh...banyak jugak lah aku tengok camtu..
contohnya masa zaman kegemilangan keeper malaysia helmi eliza
...( harap2 korang ingt lagi la kt dia..hehe)
wah2..dalam paper nih tak payah nak cakap la...puji melambung
bila ada kesilapan dia...prestasi dia menurun,,mula la nak cakap macam2..
sampai ada orang cakap prestasi dia menurun sebab dia kawen...
errrr~ aku tak nampak kaitannya disitu tapi kalau ada boleh sesiapa explain??

pic ni amek kat kawan aku...

orang panggil dia mieyeh...hee

aku bagi dia sebagai contoh bukan pe..sebab dia pun keeper kedah hee
banyak lagi yang ada...bukan setakat bola je..sukan lain pun ada jugak kan
paling terbaru sekali perlawanan semalam.. KELANTAN VS TERENGGANU
jaringan gol sendiri dausu tuh...siap ada macam2 page fb lagi...kesian dia...
memang la marah...geram ..sakit hati...sebab dah saat akhir kan...
tapi nak buat macam mana...dia pun tak sangka nak tanduk bola masuk gol sendiri
dia dah berusaha sepanjang perlawanan mempertahankan kubu kelantan...
bukan perlawanan semalam ja tapi sepanjang musim kan.....
tapi sebab kesilapan dia semalam habis semua orang nak kutuk2 dia...
sepatutnya kalau kita sokong satu2 team tuh...tak semestinya masa menang ja kita puji melambung... masa jatuh kutuk2
masa jatuh pun kita kena bagi sokongan kan??
nak kritik boleh ...tapi biarlah kritikan membina
biar berpada-pada...jangan sampai melampau dahn menjatuhkan maruah sesiapa...

perlawanan semalam apa yang aku boleh cakap...
bila kita dekat atas,pandang2lah bawah
sebab nanti takut bila jatuh terus terduduk...tak mampu nak bangun sendiri
bila kita dekat bawah,bangunlah dongak ke atas...peluang pasti ada
jangan cepat berputus asa!!!

p/s : dah lama tak tengok bola...huhu



No comments: