Followers

here....

Friday, July 01, 2011

Bantulah walaupun RM1...


assalamualaikum..
sory okeh dah lama tak update blog..heee
hari tu ada test+ kelas + program + sedikit kemalasan = blog tak update!!
esok pun ada program fakulti aku dengan sekolah angkat
tapi tak pa lah..apa salahnya luangkan sedikit masa dan ruang kat rumah aku ni
untuk meringankan berat orang lain... wee~

aku pun tak tahu nak mula cerita dari mana...
aku tahu pasal nih pun dari group KAMI BLOGGER UTAGHA!
member's KBU nih termasuk aku nak membantu dia selain blogger2 yang lain...
kalau diikut dengan wang ringgit berapa sangat aku bole bantu...so cara lain
dengan memanjangkan entry ni kat blogger lain...
bloggers plezz take note ok?!

cerita dari SINI...

Adik ipar Moon menderita menghidap cancer... memula aku dapat tau.. aku pon macam terkejut jugak.. sebab adik ipar moon nie baru jugak kahwin.. lepas tu mengandung.. dan Alhamdulilah selamat melahirkan bayi lelaki yang comel dan sihat.. kita panggil je dia Norma ye.. so, selepas Norma melahirkan anak pertama dia tetiba jatuh sakit.. aku ingat lagi masa tu Moon kata ingatkan penyakit misteri.. siapa tak sedih? orang lain selepas melahirkan anak, gembira menyambut kehadiran orang baru.. lagi-lagi anak pertama.. buat yang ada pengalaman manisnya memeluk anak pertama mesti faham bahagianya rasa tu..

Tapi Norma tidak menerima nasib sebegitu.. selepas je bersalin Norma stay di rumah Moon.. nasib ada kakak ipar dan abang ipar yang penyayang, prihatin dan mengambil berat.. Moon lah yang menguruskan anak Norma yang bernama Rafiq. bila pegi hospital, buat check up semua.. barulah tau yang Norma sebenarnya menghidap cancer.. sebak mengenangkan nasib Rafiq yang baru lahir tapi tak sempat merasa belaian seorang ibu.. tak sempat merasa susu ibu.. ok aku sebak. hmmmmm..
kisah seterusnya boleh baca SINI ..

kepada sesiapa di luar sana yang rasa ingin sama-sama mengurangkan beban keluarga Norma.. boleh buat sumbangan ikhlas.


Cimb


01070068677528


Noormawati Mohd Rasif


BANTULAH SELAGI TERMAMPU....
Mungkin masa ni diorg susah....masa kita tak tahu lagi macam mana

p/s : T_T





No comments: