Followers

here....

Sunday, February 20, 2011

PRK UMP : "Undilah saya calon anda~"

assalam..
panaz!panaz! hotttttt~
ewwww~
minggu PRK UMP....
semakin hari semakin panas dengan spekulasi yang telah dibuat...
oh macam nih rupanya PRK ...
1st time aku rasa kn...
dulu matrik sebab sikit kot...tak rasa sangat...
kalau PRK macam nih apatah lagi politik dunia luar...
aku ada lak jugak involve untuk berkempen
untuk member2..
tolong abang2 senior...
busy la jugak minggu nih tak sempat join KBU hihi
erm tapi tu lah banyak lak hal...
kalau america ada wikileaks...
UMP PUN ADA- UMPLEAKS..haha
ni paling tak boleh blah
tak perlulah nak bagitau link blog tu..
tapi memandangkan dia student jgk...
so nasihatkn aku sebagai student dan seorang muslim
jangan jadikan blog sebagai medan menyerang sesiapa
jangan tulis tanpa bukti yang kukuh
sebab boleh dikira fitnah...
tak kisah la anda menyokong sesiapa
apa2 pun anda tak punya bukti kukuh..
setakat ayat cliche
"dari sumber dipercayai"
itu tidak memadai..
andai anda seorang yang bijak pandai..
setiap kata perlukan bukti yang kukuh...
andai apa yang dikatakan anda itu benar
itu urusan mereka dengan allah


buat calon mpp...
gunakanlah medium yang sesuai untuk berkempen
jangan menjatuhkan sesiapa...
aku bukan nak sokong sesiapa
tapi kadang2
dah agak melampau...
andai anda seorang pemimpin yang baik
pikir2kn
saya bukan siapa2 nak menegur tapi
saya juga seorang mahasiswa UMP
yang punya hak bersuara~

p/s : andai anda seorang mahasiswa yang cakna...anda mampu beza baik dan buruk..

4 comments:

;) said...

gila ah. skrg semua U tgh pilihan raya ke?

;) said...

gila ah. cam mmg real politic world. skrg semua U tgh pilihan raya ke

LaDy_aFieFa said...

yup..
tp kalu dah u cmni..cuba bayangkan kt luar cmna...hurmm lg terok la knn??

fRaMe+LenSeS said...

undilah kamu.. ehh ,. kamu ada bertanding ka? tettt~~ hahahahaa