Followers

here....

Thursday, January 06, 2011

Surat terbuka dari cik afifa~

salam semua..
agak lama aku xmenupdatekan blog...bukan tak ada benda nak cita,banyak sangat tapi 2 lah keadaan jiwa yang agak tak tenteram nih aku perlukan masa dan ruang untuk berbicara dengan diri sendiri~ alahai sedih la pulak..biasalah ujan2 kat sini ..mood pun agak mendung lah hee~

aku sebenarnya tak tahu nak mula dari mana ni..dari kiri,kanan,bawah,atas,depan,belakang??*blur seketika! bukan apa aku sebagai seorang manusia yang masih mahu menjaga hati orang...yang masih ada sifat sabar,rasanya tak perlulah nak marah2 kat sini melampau2 kan....tapi aku juga seorang manusia biasa yang ada perasaan apabila manusia lain berpura2 baik depan aku walhal kat belakang astaga~

eh bila aku nak mula cerita nih,intro dah la panjang haha ok2 untuk dipendekkan cerita aku ada pesanan untuk seorang perempuan dan seorang lelaki yang aku anggap "kawan"...

untuk si perempuan :
aku sebenarnya tak tahu apa masalah kau nih ekh?aku sekadar berkawan dengan bf ke ex-bf kau tu,bukan bermakna aku nak kat dia! walaupun aku suka,sori to say saya tak berminat dengan hak orang!..kau pernah dengar "setiap orang berhak mencintai dan dicintai tetapi jangan hak tersebut sampai melukai hati orang lain "? kalau tak pernah baguslah kalau kau dengar sekarang ,aku harap kau akan ingat sampai bila2 dan aku harap kau peganglah kata2 ni jugak ok.
jangan risau selama aku hidup nih ak tak pernah ambil hak orang lagi dalam erti kata lain aku tak pernah rampas bf orang! kau jangan risau kalau lelaki sayang perempuan tu betul2 dia tak cari lain kan?..kalau dah jodoh pun tak ke mana jugak...tapi ditakdirkan bukan jodoh,haraplah kau terima dengan hati yang terbuka.Kita ni manusia hanya mampu merancang,tak perlulah memaksa sesiapa sebab at the end kita jugak yang merana..aku harap kau paham~

untuk si lelaki :
kalau kau sayang seseorang tu betul2 jaga la dia.janganlah ucap sayang tapi kau sendiri tak tahu erti sayang itu yang sebenar2.jangan mainkan perasaan perempuan!aku rasaa tak perlulah bersayang2 dengan orang lain sebab perempuan ni mudah salah faham.kalau kau dah tak sayang bagitaw lah dia,tak adalah dia menaruh harapan.be responsible yar~

p/s : xda conclusion utk entry ini!








No comments: